Als kantoorgenoot van Fiks Film en maker van films hebben wij een andere kijk op live-action film. Waar Fiks Film puur richt op animatie, richten wij bij MOVUS puur op live-action oftewel geschoten film. Het bedenken van concepten tot aan de productie van de film doen wij zelf. Dus als het kan, kunnen wij juist elkaar versterken met bepaalde producties. Dus hoe kijken wij tegen animatie en live-action aan?
We kunnen er lang over discussiëren; animatie of live-action film. Fiks Film is natuurlijk pro animatie. En niet geheel onterecht natuurlijk, want animatie is heel divers en kun je nou eenmaal hele mooie dingen creëren die er niet zijn. Maar wij van MOVUS houden van nou eenmaal van live-action films. Het brengt een menselijk aspect met zich mee en wij ontroeren graag met film. Hoe dan ook hebben beiden voor- en nadelen. Welke vorm van film je ook kiest, dat is ook mede afhankelijk van je doel. Waar we het wel over eens zijn is dat video in welk vorm ook een krachtig middel is.
Daarom delen wij graag met jullie deze gave video’s in verschillende vormen. Met toch één grote en belangrijke overeenkomst: storytelling!
Bij animatie wordt vaak gedacht aan meer informatieve video’s. Ontroeren komt dan niet snel bij mensen op. Dit mooie voorbeeld van Greenpeace laat je toch anders denken en laat zien dat er ook veel mogelijk is.
Greenpeace: Rang-tan: the story of dirty palm oil
En wat dacht je van dit nostalgische verhaal van Unox? Toch erg innemend ondanks dat het een animatie is.
Unox: Vegetarische Rookworst
Een abstract onderwerp leent zich goed voor animatie. Moeilijk uit te beelden onderwerpen voor live-action lenen zich uitstekend voor animatie video´s. Zo ook deze animatie van Fiks Film.
Uiteraard hebben we ook een paar mooie voorbeelden van live-action video’s waarbij goed gebruik is gemaakt van storytelling. Je zou bijna vergeten dat het hier om een dakraam gaat. Maar het effect is groots.
VELUX: The Indoor Generation
En deze hilarische van Volkswagen is ons nog altijd bij gebleven.
Volkswagen: “The Force”
Zoals eerder aangegeven kan het elkaar juist ook versterken in producties. Door te combineren kan je het persoonlijker maken maar ook dingen creëren die anders minder impact maken. Zoals ze in de volgende voorbeelden ook hebben gedaan.
Inside Bill’s Brain: Decoding Bill Gates
The Diary of a Teenage Girl
En al meer geïnspireerd? Kijken wat beter past of juist een combinatie hiervan?
Weet je het niet? Kom langs bij ons kantoor en laat je inspireren door ons.